Jeśli wynik egzaminu był negatywny bo nie wiedziałeś/aś:
jak zachować się na konkretnym skrzyżowaniu w Radomiu
jakie są kryteria oceny poszczególnych zadań egzaminacyjnych
na co zwrócić uwagę podczas wykonwania zadań egzaminacyjnych
co wolno, a czego nie wolno na egzaminie
na co szczególnie zwraca uwagę egzaminator na naszym egzaminie
a na co egzaminator może "przymknąć oko"
jak poradzić sobie ze stresem egzaminacyjnym
Jeżeli:
jesteś przed swoim pierwszym egzaminem praktycznym i chcesz sprawdzić czy oby na pewno już wszystko jest dla Ciebie zrozumiałe
Twój kurs już ma się ku końcowi, ale masz wrażenie, że wciąż popełniasz te same błędy lub jeździsz po tym samych trasach
masz za sobą kilka/kilkanaście niezdanych egzaminów i szukasz powodów niepowodzeń - zły egzaminator, niedobry instruktor, a może jeszcze Twoja wiedza niedomaga
A może jesteś spoza Radomia
może robiłeś/aś kurs w miejscowości ościennej, a do Radomia przyjechaliście z instruktorem tylko na kilka godzin, więc siłą rzeczy nie znasz wszystkich miejsc egzaminacyjnych w Radomiu
straciliście sporo czasu na dojazdy "L"ką do Radomia
mniej czasu spędzonego w ruchu drogowym w Radomiu, automatycznie powoduje, że program kursu zostaje okrojony do minimum (mniej parkowania, zawracania, placu manewrowego, mniej poznanych skrzyżowań, miejsc i manewrów egzaminacyjnych)
w aucie było więcej kursantów niż tylko Ty (prawo na to zezwala, ale powoduje to, że szkolenie przeradza się w "wesoły autobus")
Przeprowadził kurs według swojej "autorskiej" metody szkolenia:
nie szanował Twojego czasu
załatwiał swoje sprawy podczas Twoich jazd
wisiał na telefonie (prowadzenie rozmów telefonicznych, zapisywanie innych kursantów na jazdy, facebook, messenger, smsy itp...)
jeździł po 12 - 14 godzin dziennie (bardzo częsta sytuacja), co powodowało, że był zwyczajnie zmęczony i nie przekazywał potrzebnej wiedzy
w trakcie jazd odwoziliście/przywoziliście innych kursantów lub znajomych instruktora
był zmęczony podczas szkolenia, bo jeździł od rana do nocy - po 12-14h dziennie
na Twoje pytanie/prośbę o wytłumaczenie konkretnego miejsca lub przepisów, odpowiadał: "przecież powinieneś to wiedzieć" lub "sprawdź sobie w przepisach"
nauczył cię "łuku" (jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu) na fatalny sposób, na tzw. "obrót"
a może wręcz za dużo podpowiadał, i Twoja jazda po prostu nie była samodzielna
zakończył kurs po 26 - 28 godz jazd, i zostawił Ci 2 - 4h jazd lub (o zgrozo!) - po 15 godzinach jazd instruktor "wysłał" Cię na egzamin teoretyczny, żeby potem brakujące 15h jazd "dojeździć przed egzaminem"
nie przeprowadził z Tobą egzaminu wewnętrznego praktycznego, który to dopiero jest weryfikacją naszych umiejętności
Przede wszystkim - JAK ZDAĆ EGZAMIN NA PRAWO JAZDY w Radomiu
Gdzie najczęściej oblewacie, z jakich powodów oraz jak temu zaradzić
Dla ułatwienia na nagraniach umieściłem napisy z nazwami ulic
Wszystkie najczęściej odwiedzane przez egzaminatorów miejsca w Radomiu, na każdym nagraniu omawiam szczegółowo jakie błędy popełniacie w tym konkretnym miejscu
Ukryte znaki drogowe (np. schowane za drzewem)
Nietypowe sytuacje drogowe (np.: kiedy można/a nawet trzeba użyć sygnału dźwiekowego, kiedy można/a nawet trzeba nie stosować się do przepisów aby zdać egzamin)
Sztuczki i triki egzaminatorów - jak się przed tym ustrzec
Oczywiście omawiam słynne rondo na ul. Limanowskiego, zarówno "na żywo" przejeżdżając przez skrzyżowanie, jak i na grafice gdzie dokładnie widać, w którym miejscu należy ustapić pierwszeństwa innym pojazdom
Jak poradzić sobie ze stresem egzaminacyjnym
Zadania egzaminacyjne, które bardzo często tłumaczone są przez instruktorów niestety tylko pobieżnie, lub wcale
8 pełnych tras egzaminacyjnych w Radomiu
Moduł nr 1 (29min)
- miejsca ze znakami zakazu, nakazu - jak się zachować jeśli nie odzywa się egzaminator?
- czy egzaminator ma prawo wydawać polecenia niezgodne z przepisami?
- omijanie - kiedy używamy kierunkowskazów, a kiedy nie,
- odwiedzamy m.in Stare Miasto, Rynek, osiedle Ustronie, Centrum, os. Borki/Halinów
- parkowanie na drodze jednokierunkowej - sztuczki egzaminatorów
- skrzyżowanie w Centrum ze znakiem A7 - ustąp pierwszeństwa, gdzie bez zatrzymania nie ma szans aby prawidłowo przejechać
- nietypowa zmiana pasa ruchu na ul. Limanowskiego
- jak się zachować gdy nie działa sygnalizacja - konkretne przykłady na skrzyżowaniu
- trudna/nietypowa zmiana pasa na ul. Traugutta
- z jaką prędkością poruszać się na egzaminie - podwyższona prędkość
- trudne skrzyżowanie k/Dworca PKP
Moduł nr 2 (21 min)
- znak B-20 znak STOP - jak się zachować, jak ustawić, co jeśli zatrzymamy się zbyt wcześnie
- jak w bardzo prosty sposób uniknąć nieustąpienie pierwszeństwa, kiedy już wyjechaliśmy i okazało się, że jednak nie zauważyliśmy jakiegoś pojazdu
- ukryty za drzewem znak STOP w Centrum
- trudne skrzyżowanie ze znakiem STOP - osiedle Południe
- znak STOP i działająca sygnalizacja - jak się zachować, konkretne skrzyżowanie na którym notorycznie kursanci popełniają ten sam karygodny błąd - os. Ustronie
- sygnalizacja S2 - strzałka warunkowa, jak się zachować
- dodatkowy (żółty - migający) sygnalizator dla kierowców stosowany przy przejściach dla pieszych, w jakim celu się go stosuje i jak go wykorzystać
Moduł nr 3 (35min)
- strefa skrzyżowań równorzędnych w Centrum, przejazd w każdym z kierunków, jak się zachować, ustawić, komu ustąpić pierwszeństwa
- skrzyżowania równorzędne na os. Południe
- pozorne skrzyżowanie, które wygląda na równorzędne, a nim nie jest - os Południe
- skrzyżowania równorzędne - Rynek
- skrzyżowania równorzędne Stare Miasto/ Piotrówka
- nieodpowiedzialne zachowanie pieszej
- zasady względem pieszego od 1 czerwca 2021
- skrzyżowania równorzędne os Halinów
- jak się zachować na skrzyżowaniu równorzędnym gdy spotkają się 3 lub 4 auta - kto jedzie pierwszy? - omawiam zasady na grafice*
*grafika wykorzystana dzięki uprzejmości wydawnictwa zdajtesty.pl
Moduł nr 4 (27 min)
- drogi jednokierunkowe Centrum
- droga jednokierunkowa Borki
- droga jednokierunkowa os Wośniki
- drogi jednokierunkowe Rynek
- parkowanie na drodze jednokierunkowej - sztuczka egzaminatorów
- Przejazd kolejowy na ul. Wjazdowej oraz na os Południe/Trablice (omawiam zasady)
- Przejazd kolejowy os Ustronie,
Moduł nr 5 (27min)
- podwójne zadanie, np.: na pierwszym skrzyżowaniu w prawo, a na kolejnym w lewo, jak się zachować, jak ustawić na kilku konkretnych skrzyżowaniach, na których egzaminatorzy wydają takie podwójne polecenia
- wyjazd z bramy WORD - jak wykorzystać uprzejmość innych kierowców
- pierwsze skrzyżowanie z sygnalizacją po wyjechaniu z WORDu, jak sprytnie się ustawić aby ułatwić sobie przejazd przez to skrzyżowanie
Moduł nr 6 (33min)
- jak wykorzystać lustro drogowe - wady i zalety takiego rozwiązania na skrzyżowaniach, konkretne przykłady skrzyżowań egzaminacyjnych z omówieniem na os. Borki/Wośniki - niedaleko ośrodka egzaminacyjnego, jak nie dać się oszukać temu co widzimy w lustrze
- bardzo trudny skręt w lewo na skrzyżowaniu ul.1905r/ul. Tytoniowej - nagranie również z zewnątrz - pokazuję jak prawidłowo się ustawić
- najmniejsze skrzyżowanie o ruchu okrężnym w Radomiu
- kolejne skrzyżowanie w Centrum ze znakiem A-7, na którym bez zatrzymania nie jesteśmy w stanie prawidłowo ocenić sytuacji na drodze z pierwszeństwem
- pozornie łatwe, a w praktyce - wąskie i trudne skrzyżowanie na osiedlu Planty
- nietypowy sposób wydawania poleceń przez egzaminatora
- zawracanie w najbliższym możliwym miejscu (niekoniecznie na skrzyżowaniu)
- zawracanie na skrzyżowaniu - typowe miejsca egzaminacyjne, zasady pierwszeństwa (os. Borki/os. Halinów, os. Ustronie)
- skrzyżowanie w Centrum na którym 9 na 10 kursantów, skręcając w lewo - wjeżdża pod prąd
- miejsce os. Planty, gdzie większość kursantów nie włącza kierunkowskazów przy omijaniu innych pojazdów - sprytne miejsce, gdzie egzaminator może wykorzystać nasze braki, aby nas oblać
- trudne skrzyżowanie na os. Halinów
Moduł nr 7 (45min)
- zasady poruszania się po skrzyżowaniach o ruchu okrężnym
- przejazd z każdej strony przez "słynne" rondo na ul. Limanowskiego - z którego pasa lepiej jechać na wprost
- w jaki sposób prawidłowo używać kierunkowskazów na rondach
- na grafice* omawiam dokładnie zasady poruszania się po rondzie na ul. Limanowskiego, oraz na innych rondach w Radomiu m.in. na rondzie na ul. Maratońskiej
*grafika wykorzystana dzięki uprzejmości wydawnictwa zdajtesty.pl
Moduł nr 8 (33min)
- zadania egzaminacyjne nie omawiane przez instruktorów
- zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury drogowej
- trudniejsza wersja parkowania prostopadłego (po prawej stronie)
- korekta przy parkowaniu
- zatrzymanie w miejscu wyznaczonym
- omawiam błędy kursantów - jak ich uniknąć, zasady oraz kryteria oceny na egzaminie
Moduł nr 9 (34min)
- technika kierowania pojazdem
- błędy na kursie
- na co zwraca uwage egzaminator na egzaminie
Moduł 10 - Trasy do Centrum (120min)
- 4 trasy egzaminacyjne do Centrum
Moduł 11 - Trasy os. Południe (60min)
- 2 trasy egzaminacyjne na os. Południe
Moduł 12 - Trasy os. Borki, os. Halinów, os. Wośniki (60 min)
- 2 trasy egzaminacyjne na os. Borki, os. Halinów, os. Wośniki
Moduł 13 (?min)
- tutaj będą wszystkie aktualizacje
- jeśli pojawi się jakieś nowe skrzyżowanie egzaminacyjne - będzie to w tym module
- zmiany w przepisach? - również tutaj
lista materiałów:
- MODUŁ: Znaki zakazu, nakazu - gdzie łapią Was egzaminatorzy?
- MODUŁ: Znak stop + strzałka warunkowa
- MODUŁ: Skrzyżowania równorzędne w Radomiu
- MODUŁ: Drogi jednokierunkowe + przejazd kolejowy w Radomiu
- MODUŁ: Podwójne polecenie na skrzyżowaniu + skrzyżowanie przy WORD Radom
- MODUŁ: Lustro drogowe, trudny skręt w ul. Tytoniową, zawracanie na skrzyżowaniu - na egzaminie
- MODUŁ: Skrzyżowania z ruchem okrężnym ( w tym rondo na ul. Limanowskiego)
- MODUŁ: Zadania egzaminacyjne nie omawiane przez instruktorów
- MODUŁ: Technika kierowania pojazdem na egzaminie
- MODUŁ: Trasy egzaminacyjne Centrum
- MODUŁ: Trasy Egzaminacyjne os. Południe
- MODUŁ: Trasy Egzaminacyjne Borki, Wośniki, Halinów